W przeprowadzonym przez Koleje Małopolskie konkursie ofert na wykonanie zaplecza technicznego na stacji kolejowej w Oświęcimiu w modelu „projektuj i buduj”, złożono łącznie pięć propozycji. Firma Budimex, która zaproponowała najbardziej konkurencyjną ofertę, ma największe szanse na wygraną. Celem inwestora jest sfinansowanie tego projektu za pomocą środków unijnych, które są dostępne w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027.
Jak podawaliśmy wcześniej na łamach „Rynku Kolejowego”, Koleje Małopolskie rozpoczęły przetarg na projekt i budowę zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego w Oświęcimiu pod koniec zeszłego roku. Inwestycja ma na celu poprawę warunków eksploatacji istniejących zespołów trakcyjnych, co pozwoli również na redukcję przerw w kursowaniu pociągów. Planowany obiekt będzie składał się z hali napraw, pomieszczeń socjalnych, wiaty, budynku technicznego i układu torowego. Ciekawym jest, że nowo powstała infrastruktura umożliwi w przyszłości obsługę taboru piętrowego. Teren, na którym ma powstać to zaplecze, został wynajęty od miasta przez przewoźnika.
Koleje Małopolskie przewidywały, że koszt inwestycji, mającej zakończyć się do końca 2026 roku, wyniesie około 53 mln zł. Wszystko zmieniło się jednak 1 kwietnia, kiedy otwarto oferty w przetargu. Wygląda na to, że ostateczne koszty realizacji inwestycji będą znacznie niższe od planowanych. Z pięciu złożonych ofert aż cztery są niższe od budżetu przewidzianego przez zamawiającego. Wśród nich jest oferta Budimexu, który oszacował koszt realizacji swojej propozycji na nieco ponad 39 mln zł brutto.