Dekada zakończona 10 grudnia przyniosła gruntowną reformę w zakresie nowych połączeń kolejowych na terenie Małopolski. Po wielu latach nieobecności, liczne kursy zostały z powrotem wprowadzone do sieci, a także dodano wiele nowych – zarówno na skalę regionalną, krajową, jak i międzynarodową. Usprawnienia dotyczą Kolei Małopolskich, Polregio oraz PKP Intercity.
Gdy mówimy o Kolejach Małopolskich, należy podkreślić najbardziej znaczące zmiany, które zostały wprowadzone do corocznego rozkładu jazdy. Te zmiany dotyczą połączeń do stacji Oświęcim przez trasę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA2). To jest bezpośrednio powiązane z końcem prac torowych na linii numer 94 między Skawiną a Oświęcimiem.
Jak donoszą Koleje Małopolskie, co dzień odbywa się aż 19 par połączeń na trasie Kraków Główny – Skawina – Brzeźnica – Spytkowice – Zator – Przeciszów – Oświęcim. Kursy te odbywają się z częstotliwością co godzinę w przedziale czasowym od 4 do 22.
Takie zmiany oznaczają podwojenie oferty, jaką do tej pory oferowały Koleje Małopolskie, a także ponowne uruchomienie przystanków Włosienica oraz Dwory k. Oświęcimia po długotrwałej przerwie. Ta wiadomość na pewno ucieszyła pasażerów z powiatów wadowickiego i oświęcimskiego.