W Krakowie, na szlaku ekspresowej trasy S7, rozciąga się najdłuższy most małopolskiego województwa. Jest to nazwany imieniem Kardynała Franciszka Macharskiego obiekt, który ciekawostkowo składa się z dwóch oddzielnych mostów. Każdy z nich zaprojektowany został do obsługi jednego kierunku jazdy i posiada po trzy pasy ruchu. Niemalże symbolem tej krakowskiej przeprawy stały się cztery pylony, z których każdy osiąga wysokość 63 metry.
W sierpniu 2017 roku ukończono budowę tego 700-metrowego mostu. Od tego momentu most ten znacząco usprawnił poruszanie się po drogach dla kierowców, którzy dzięki niemu mogą łatwiej podróżować w kierunku Rzeszowa, Zakopanego czy Katowic z krakowskiej Nowej Huty.
Dzień 28 czerwca 2017 roku przyszedł z oficjalnym otwarciem nowego fragmentu trasy S7 w Krakowie, długiego na 4,5 kilometra. Serce tego odcinka stanowił właśnie wspomniany wcześniej most, który stał się istotnym elementem łączącym Nową Hutę i Rybitwy. Prace nad wschodnią obwodnicą Krakowa trwały przez trzy lata, a ich zakończenie miało miejsce o miesiąc wcześniej niż planowano, przy kosztach wynoszących 530 milionów złotych brutto. Dzięki nowemu mostowi pomiędzy Rybitwami a Nową Hutą możliwe było odciążenie innych ulic, takich jak Półłanki. Ponadto Nowa Huta uzyskała bezpośrednie połączenie z autostradą A4, co wpłynęło na poprawę tranzytu przez miasto.