Komputery i Internet stanowią nieodłączną część naszego życia. Dla wielu są one podstawowymi narzędziami pracy, nauki i rozrywki. W świecie zdominowanym przez nowe media i technologie cyfrowe nikogo nie dziwi komunikacja online, a także rozmaite wydarzenia odbywające się w całości lub częściowo wirtualnie. Popularną formą zdobywania wiedzy i przekazywania informacji są dziś webinary. Takie spotkania cieszą się obecnie coraz większym zainteresowaniem, a dzięki nowoczesnemu formatowi sprawdzają się w działaniach różnego typu. Co to jest webinar? Dlaczego warto robić webinaria? Jak zorganizować dobry webinar? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego tekstu.
Czym jest webinar?
Webinary, zamiennie nazywane też webinariami, to internetowe seminaria odbywające się z wykorzystaniem technologii webcast. W większości przypadków realizuje się je w celach szkoleniowych bądź informacyjnych. Webinar to rodzaj interaktywnego spotkania, w trakcie którego organizujący spotyka się z uczestnikami w wirtualnej auli lub sali konferencyjnej. Webinaria zazwyczaj odbywają się na żywo. Prowadzący szkolenie przekazuje widzom wybrane zagadnienia na prezentacji oraz omawia wszystkie kwestie z nimi związane za pośrednictwem transmisji dźwięku, wideo, pokazu slajdów, udostępniania ekranu czy plików. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby podczas prowadzenia prezentacji mówca korzystał z takich pomocy jak przygotowane przez siebie notatki czy wykresy. Szersze omówienie tego tematu znajdziesz w artykule: https://bluplatform.io/co-to-webinar-i-webinarium-jak-zorganizowac-webinar/.
Jakie są zalety webinarów?
Seminarium internetowe to doskonały format dla tych, który potrzebują zebrać jak największą ilość uczestników przy jak najmniejszych kosztach. Wszystkim, czego potrzebuje profesjonalnie zorganizowane wydarzenie, to bezpieczna i niezawodna platforma do webinarów oraz odpowiedni sprzęt: komputer połączony z szybkim Internetem, kamera i mikrofon. Najlepsze platformy webinarowe wyposażone są w kluczowe funkcje umożliwiające realizację spotkań online, m.in. landing page, system do rejestracji czy narzędzia do angażowania widzów (czat, głosowania, ankiety). Dzięki wbudowanym funkcjom można prowadzić różne angażujące interakcje z uczestnikami spotkania. Z perspektywy odbiorców webinaria są bardzo popularnym sposobem na zdobycie nowej wiedzy i umiejętności bez wychodzenia z domu. Jedyne, czego potrzeba, aby wziąć w nich udział, to komputer, smartfon lub tablet z połączeniem internetowym. Poza dostarczeniem wiedzy kluczową seminariów internetowych zaletą jest interaktywność. Uczestnicy mają możliwość zadawania prelegentom pytań, dzielenia się spostrzeżeniami czy wysyłania i odbierania informacji od innych. W ten sposób można przeprowadzić interakcję z publicznością w czasie rzeczywistym. W spotkaniu mogą wziąć udział wszystkie zaproszone osoby mające link, który umożliwia dołączenie bez konieczności przebywania w tym samym miejscu. Z punktu widzenia przeciętnego uczestnika to ogromna wygoda, ponieważ dostęp do Internetu ma dzisiaj każdy.
Co jest potrzebne do organizacji webinaru?
Absolutne minimum do poprowadzenia seminarium internetowego to:
- komputer połączony z Internetem,
- kamera i mikrofon,
- prawidłowe oświetlenie i dźwięk,
- platforma do eventów online.
Aby przeprowadzić webinar, nie potrzebujemy wynajmować wielkiej sali. Spotkanie można komfortowo zrealizować praktycznie z każdego miejsca, gdzie jest połączenie internetowe, a więc z własnego domu, pracy, a nawet z samochodu. Z uwagi na atrakcyjność przekazywania treści warto rozważyć możliwość wynajęcia profesjonalnego studia eventowego. Wystarczy nawiązać współpracę z wyspecjalizowaną firmą dysponującą odpowiednim miejscem do przygotowania tego typu projektów, np. https://bluexperience.pl/organizacja-wydarzen/. Agencja eventowa pomoże wybrać najlepsze i najskuteczniejsze narzędzia do realizacji obranego przez nas celu, dokładnie opracuje też wszelkie kwestie techniczne.